1dfanfic

Direktlänk till inlägg 24 juli 2012

A Dream Come True - Kapitel 45

Av Frida - 24 juli 2012 17:57

 

Elviras point of view, kap 45.


Jag vaknar upp med en hopplös huvudverk. Mitt huvud känns som ett jordklot. Jag tittar mot Jessies säng men där är ingen. Jag hör hur badrumsdörren öppnas och Jessie kommer ut med en handduk virad om kroppen och en om håret.


-          Bra, du är uppe! Du bör nog hoppa in i duschen om vi ska hinna till frukosten.


Jag nickar försiktigt för att inte tappa huvudet och sedan ställer jag mig upp. Vänster fot, sedan höger tänker jag medan jag går in på toaletten.


Jessies point of view.


Jag ser hur Elvira sakta men säkert tar sig in på toaletten. Inte långt efter hör jag hur hon sätter på duschen. Vad var det med henne? Det såg ut som om hon varit med i en bilkrasch. Min mobil plingar till och jag tar upp den.


’’ Hey! We are heading down to breakfast, are you coming? xx Louis’’

‘’ Hello! We are coming soon! El is in the shower. xx Jessie’’


Jag lägger telefonen på sängen. Jag öppnar min resväska och börjar riva runt. Jag orkade aldrig plocka upp väskan och hänga in sakerna i garderoben. Vi ska ändå inte stanna i Irland så länge. Jag tittar ut genom det lilla fönstret och ser en klarblå himmel. Jag tar fram ett par svarta stuprörsjeans och ett rött linne. Det är ändå sommar nu.


Elvira kommer ut ur duschen och går direkt till sin resväska.


Vi går in i hissen och jag trycker på ettan. Sedan tittar jag på Elvira. Hon står med huvudet lutandes på hissväggen och blundar.


-          Är du okej? Frågar jag.


Hon tittar ner på mig och jag ser smärtan i hennes ögon.


-          Ja, jag har bara huvudvärk.

-          Vi får leta reda på en tablett då.


Vi kliver ut ur hissen och går in i lobbyn.


-          Hey, what can I do for you? Frågar receptionisten.


Hon tittar på mig med ett välbelåtet leende. Hennes vita tandrad syns och man kan ana ett tandkött över.


-          Do you have something against headache? Frågar jag.


Hon börjar plocka I någon låda bakom disken och sedan ger hon mig en liten tablett. Jag tar emot tabletten och ler.


-          Thanks! Säger jag.

-          By the way, my kids love your songs! Säger hon.


Jag ler och tackar ännu en gång innan jag går tillbaka till Elvira.


Vi går in i restaurangen och tar åt oss av allt möjligt gott. Vi ser killarna sitta vid ett litet avlägset bord längre in i restaurangen och vi börjar gå ditåt.


-          Hi girls! Ropar Niall när vi kommer närmare.


Han har hela tallriken full med bacon, stekt ägg och andra saker som finns på frukostbufféer.


-          Hello. Säger vi.


Vi sätter oss ner och jag hamnar bredvid Louis. Han tittar ner på min tallrik.


-          Are you sure you can eat all that? Frågar hon och höjer på ena  ögonbrynet.


Jag tittar ner på min tallrik. Där ligger en smörgås och lite paprika på sidan om. Jag knuffar till Louis löst på armen och han börjar skratta.


-          Is that the best you´ve got? Frågar han.


Jag skakar på huvudet och börjar äta på min smörgås.


Liams point of view.


Vi blir körda till en byggnad bredvid arenan där vi ska uppträda ikväll. I byggnaden finns det små rum och det är här vi ska göra alla intervjuer.


Utanför står fansen och så fort vi syns vid något fönster så skriker dom tills dom blir hesa.


Paul kommer och tar med sig mig, Zayn och Niall in till ett rum. Där är det riggat med mikrofoner. Radio 9.89 står det på stora skyltar överallt i rummet. Jag ser också kameror och förstår att intervjun också ska filmas samt gå ut i radon.


-          Hello, welcome! Säger intervjuaren.

-          Thanks! And sorry we´re late. Säger jag.


Intervjen sätts igång och vi får svara på dom vanliga frågorna som hur känns det, vad tittar vi på när det gäller tjejer och har vi öron problem efter allt skrikande. Vi svarar så gott vi kan utan att säga samma sak som vi redan har sagt tusen gånger.


-          There are two new girls on tour with you also, Elvira and Jessie. How do you fell about them? Frågar hon.

-          They are really nice girls! Sager Niall.

-          Yea, they are really fun and talented. Sager Zayn.

-          They feel like our sisters! Lägger jag till.


Intervjuaren tittar på mig med flörtiga ögon.


-          Does any of you flirt with them? Because they are very attractive. Frågar hon.

-          No, we don’t. They are really hot but we have girlfriends! Säger jag.


Jag ser Zayn och Nialls blickar I ögonvrån. Harry har ju flirtat för fullt men inte vi!

__________________________________________________________________________________________

Lite segt kapitel, men bättre än inget !! :D

8+ kommentarer?? :D

 
 
Matilda

Matilda

24 juli 2012 19:04

Jätte bra! :)

http://1dfanfic.bloggplats.se

 
Ingen bild

Grace

24 juli 2012 20:02

Bra! Mer:)

 
Ingen bild

anna

24 juli 2012 21:08

grymt bra!
när kommer nästa ut? (;

 
Ingen bild

Amanda

24 juli 2012 21:44

Mera! :)

 
Ingen bild

Frida

24 juli 2012 21:44

Gud vad den är bra! MER! :-)

 
Ingen bild

Johanna

24 juli 2012 21:45

Gillar att du uppdaterar så ofta! Den är jättebra btw :)

 
Ingen bild

Malin

24 juli 2012 21:46

Jag älskar din Novell!!! ♥

 
Ingen bild

Ofelia

24 juli 2012 21:46

Jättebra! Mer :)

 
Ingen bild

Vanessa

24 juli 2012 21:47

Superduperbra!
Kram <3

 
Ingen bild

Victoria

24 juli 2012 21:47

Meraaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa <33

 
Ingen bild

Lovisa Person

26 juli 2012 13:38

Jag ÄLSLAR din Novell! ;)
När kommer nästa? ;}

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards