1dfanfic

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

A Dream Come True - Kapitel 46

Av Frida - 26 juli 2012 19:05

 

Elviras point of view, kap 46.


Huvudvärken har gått över och nu är jag som vanligt igen. Paul leder mig, Jessie, Harry och Louis in i ett stort rum. På båda sidorna av rummet står två soffor och det är riggat med mikrofoner och kameror.


-          Jessie and Elvira there and Harry and Louis there. Säger Paul och pekar först åt höger och sedan åt vänster.


Jag och Jessie går åt höger och hälsar på dom som ska intervjua oss. Det är två kvinnor i trettioårs åldern. Dom ler mot oss och tar oss i hand. Vi ler stiligt tillbaka och sedan slår vi oss ned i sofforna.


-          Your listening to Radio 700 and we are here with Jessie and Elvira. Säger en av kvinnorna.


Jag ser hur en kameraman zoomar in på oss och jag ler mot kvinnan.


-          Hej! Säger jag och Jessie i kör.


Vi har bestämt att vi alltid ska hälsa på svenska. För att få in våra rötter i intervjuerna.


-          So tell me, how is it to have come this far in such short time? Frågar den andra kvinnan och vänder sig mot Jessie.

-          It´s just amazing! We feel so blessed. Our fans are the best, because we wouldn’t be here without them! Säger Jessie.


Kvinnorna fortsätter att fråga oss massor av frågor och vi försöker svara så gott vi kan, utan att ge för mycket av vårt privatliv.


-          And now you are touring with One Direction. How does that feel? Frågar kvinnan.

-          It feels really good! They are really nice guys and we have become good friends! Säger jag.

-          I want to know all the spicy things about the guys in 1D. Are they as fit as the people say?


Jag tittar upp och ser att Harry och Louis tittar på oss. Dom har hört frågan och vill höra svaret. Louis blinkar med ena ögat mot oss och Jessie börjar fnittra.


-          Yes! They are fit. Svarar Jessie och ler.

-          They´re hot right? Frågar den andra kvinnan.


Jessie tittar på mig och sedan vänder hon blicken mot kvinnorna igen.


-          Yea, I´m not gonna lie, they are hot! Säger hon.


Harry ler flirtigt mot Jessie och blinkar med ena ögat.

Då brister det för mig. Jag börjar asgarva och Jessie är inte långt efter. Kvinnorna tittar oförstående på oss.


-          Sorry. Säger vi.


Det kommer in en vakt och säger att intervjun är över. Harry och Louis kommer fram till oss och sätter sig i soffan.

-          So, you think we´re hot ey. Frågar Louis och vickar på ögonbrynen. Jag och Jessie börjar skratta igen.

______________________________________________________________________________________________

Äntligen hemma efter två veckor i husbilen :D

Nu kan uppdateringen bli som vanligt igen :)

Kommentera !!! :D

 
 
Ingen bild

Vanessa

26 juli 2012 20:09

Kan du inte lägga in ett till kapitel ikväll? Älskar verkligen din Novell! ;)

 
Ingen bild

Amanda

26 juli 2012 22:40

Mer, den är jättebra! (y)

 
Ingen bild

FRidaa

26 juli 2012 22:41

Jättebra, Mer! ;)

 
Ingen bild

Johanna

26 juli 2012 22:42

När kommer nästa? :) btw, du skriver jättebra :)<333

 
Ingen bild

Malin

26 juli 2012 22:43

MER!!!!!!!!

 
Ingen bild

Ofelia

26 juli 2012 22:43

Du är riktigt bra på att skriva ;)

 
Ingen bild

Victoria

26 juli 2012 22:44

JAG ÄLSKAR DIN NOVELL! DEN BLIR BARA BÄTTRE OCH BÄTTRE HELA TIDEN!! ♥

 
Ingen bild

Jessica

27 juli 2012 19:32

Mer! ;)
När kommer nästa? <3

 
Ingen bild

Maria

27 juli 2012 21:38

När kommer nästa? :)

 
Ingen bild

Lova

28 juli 2012 20:07

När kommer nästa? :)

 
Ingen bild

Josefine

29 juli 2012 14:45

När kommer nästa?

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards