1dfanfic

Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

A Dream Come True - Kapitel 47

Av Frida - 29 juli 2012 21:14

 

Liams point of view, kap 47.


Nu är det 15 minuter innan konserten ska börja. Jag börjar känna pirret i magen. Men oftast går det över efter första låten. Jessie och Elvira ska ju sjunga först så egentligen är det en 90 minuter innan vi ska upp på scenen.


Jag och killarna sitter precis bakom scenen i ett par soffor. Jag tittar över åt vänster där Jessie och Elvira står och förereder sig. Dom får hjälp med att sätta på mikrofonerna. Efter det är klart så går dom till speglarna och tittar till sminket och frisyrerna. Jag tror inte att det ens har gått 5 minuter innan någon av dom börjar skratta. Dom måste vara de lyckligaste personerna på jorden. Lyckligare än Niall.


Jag ser våra kläder hänga bredvid speglarna men där hänger också tjejernas andra ombyte. Då slår det mig.


-          Are the girls going to change clothes when we are here backstage? Frågar jag.


Killarna tittar på mig och funderar en stund.


-          I guess so. Säger Zayn.

-          Sweet! Säger Harry.


Vi börjar alla skratta.


-          What so funny? Frågar Elvira.


Ingen av oss har märkt när dom kommit.


-          Nothing. Säger Louis snabbt.


Vi ler flirtiga leenden mot tjejerna och dom bara skakar på huvudet.


-          Girls, it´s time. Säger Jane.


Jessie och Elvira ler mot varandra och sedan går dom ut på scenen. Vi hör hur volymen höjs i lokalen och man kan höra tjejer som skriker. Men konstigt nog så kan man också höra många mörka röster från killar.


Jessies point of view.


Mitt hjärta pumpar I hundranittio när vi går ut på scenen. Det är sjukt mycket folk! Jag tar några djupa andetag innan jag kan titta på publiken. Jag hör ett vrål genom mina öron och jag tittar på Elvira. Hon står med ett brett leende, sedan för hon mikrofonen mot munnen.


-          Hello guys! How are you? Ropar hon.


Vi har övat på det här, tanker jag för mig själv. Hon tittar uppmuntrande mot mig. Nu är det jag som ska prata.


-          Wow! There are so many people here! I am getting all nervous! Säger jag.


Skriket bli högre och jag känner att mitt hjärta hoppar över ett slag innan jag fortsätter.

-          This is the first show we are doing and I hope that you will enjoy it. So let´s let starting!


Musiken börjar spela och Elvira börjar sjunga första versen.


Elviras point of view.


Det är sjukt kul att stå på scenen. Vi visste knappt att folk här visste vilka vi va, men dom sjunger med på varenda ord.


Efter fyra låtar springer vi in bakom scenen. Det är dags för att byta kläder. På scenen visas ett klipp hur vi har tagit oss från X Factor till dit vi är idag. Jag tror klippet är under en minut så vi måste verkligen skynda oss.


Väl bakom scenen så springer vi fram till kläderna. Jag ser att Jessie stannar upp lite och sedan tittar hon på mig.


-          Ska killarna titta när vi byter om? Frågar hon.


Jag tittar bak mot killarna och ser hur dom sneglar lite då och då. Jag börjar skratta och sedan säger jag.


-          Ge dom den show dom vill ha.


Jessie börjar också skratta och sedan drar hon tröjan över huvudet. Men hon ställer sig med ryggen mot killarna, dom behöver inte se allt…


Harrys point of view.


Tjejerna kommer in och ska börja byta om. Jag hör hur dom börjar viska. Jag vill titta på dom men jag vågar inte. Varför vågar jag inte? Jag har inte haft något problem att titta på tjejer jag knappt känner förut. Men nu är det Jessie det handlar om!


Jag tittar runt på killarna och att sitter nu och stirrar på tjejerna, då är det ju ingen skada om jag också gör det.


Jessie och Elvira står med ryggarna mot oss. Efter att dom bytt kläder så vänder dom sig om och rättar till håret. Louis lägger en hög busvissling och tjejerna börjar skratta igen. Efter det springer dom upp på scenen.


-          Wow. Säger Niall när tjejerna kommit utom synhåll.

-          They are really fit! Säger Louis.


Jag känner hur mina kinder hettar till.


-          Harry, are you turning red? Frågar Zayn.

-          No! Viskar jag.


Killarna börjar skratta åt mig.


Känslorna jag har för Jessie är helt sjuka! Dom får mig att må illa och vilja hoppa av glädje på samma gång. Jag vet inte ens vad Jessie känner för mig. Men jag måste ta reda på det, innan det är försent!

_____________________________________________________________________________________________

Vad tycker ni?

Sorry för inget kapitel igår!

Det komemr inget kapitel imorgon eftersom jag inte är hemma :P

Kommentera !!! :D

 
 
Matilda

Matilda

29 juli 2012 21:31

Jättr bra! Har längtat så!! :)

http://1Dfanfic.bloggplats.se

 
Ingen bild

Victoria

29 juli 2012 21:42

Jättebra! Mer! :) ♥

 
Ingen bild

Vanessa

30 juli 2012 19:40

älskar den, mer!!

 
Ingen bild

Moa

30 juli 2012 19:41

Hittade din Fanfic igår och blev helt förälskad i den! :)

 
Ingen bild

Frida

31 juli 2012 19:21

Jättebra, Mer! ;**

 
Ingen bild

Johanna

1 augusti 2012 13:10

När kommer nästa? ;oo

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Frida - 30 november 2012 21:32

        Harrys point of view, kap 79.   Jessies familj är trevlig. Absolut inte lika jobbiga som Jessie beskrev dem. Men det är väl så, man tycker alltid att ens egen familj är det jobbigaste. Peter hade många frågor, vissa knäppare än and...

Av Frida - 18 november 2012 13:02

        Jessies point of view, kap 78.   Jag tar med mig min laptop till ett litet rum. Rummet är grått och tråkigt. Längs ena väggen står en soffa och ett bord framför. På den andra väggen hänger en stor spegel. Jag gör en pose i spegeln ...

Av Frida - 2 november 2012 14:59

        Harrys point of view, kap 77.   Jag kan inte fokusera alls på intervjuerna. Jag måste vrida på huvudet ibland för att titta på Jessies söta leende. Ibland tittar hon tillbaka, men oftast kan jag titta utan att hon ser. Jag känner...

Av Frida - 30 oktober 2012 16:58

        Jessies point of view, kap 76.   Jag vaknar av att solen tittar in genom gardinerna. Jag kisar över hotellrummet. För en stund glömmer jag bort vart jag är men kommer snabbt på det. Hamburg, Tyskland. Jag har aldrig vart här faktis...

Av Frida - 29 oktober 2012 19:03

        Elviras point of view, kap 75.   Jag är sjukt taggad inför kvällen! Jag vet att det inte var så länge sedan vi festade men då var vi ju i USA och fick inte dricka för mycket. Eftersom vi var minderåriga var vi tvungna att hålla ner...

Presentation

Hej! Här skriver jag en novell om killarna i pojkbandet One Direction.

Novellen handlar om Jessie och Elvira. Tillsammans söker dom till svenska versionen av X Factor. Dom kommer till final och får sjunga med sina idoler. Där börjar en stark vänskap.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Vad tycker ni om novellen?
 Bra!
 Dålig!
 Sådär!

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6
7
8
9 10
11
12 13 14 15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards